Szűrés
Melyik hónap?
Milyen élményfestés?
Melyik Városban?
Hírlevél igénylés
BUDAI TÍMEA ART facebook
Közeli Élményfestések
Látogató számláló
0
0
6
3
1
2
7
Tanúsítvány
SSL Certificate
BLOG
2019.03.10 21:10

A nő három életkora

A nő 3 életkora

Ki ne ismerné Klimt csodálatos művét, amit még én is úgy nevezek, Anya gyermekével. Egyszerűen imádom ezt a képet, és a stílust is. 

 

Olvasd el legújabb blog bejegyzésemben milyen érdekességek kapcsolódnak ehhez a képhez...

A festő ezen művét bevallom nehezen vállaltam be, hogy kezdőkkel megfestem, mert tudom magamról, meg amúgyis tudom, hogy portrét festeni a legnehezebb. Nekem nem ez a stílusom, én portrékat spontánrealista stílusban festek szívesen, vagy rajzolok.

Ami Klimt-nek ezen művét illeti, egy véletlennek köszönhetően volt először alkalmam megfesteni. Néhány tanítvány részvételével, túllépve kétségeimen, ami a kép megfestését illeti, magam elé tartottam a kinyomtatott képet, és elemeztem: a formákat, a színeket, a hangulatot, azt, hogy hogyan leszek képes megfesteni ezt a tanítványokkal. Van, amikor előre megfestem a kiválasztott képet, van, amikor csak színgyakorlatokat végzek, ami azt jelenti, hogy kikeverem előre a színeket, kipróbálok néhány technikát, hogy kiválasszam, melyik lesz az, amelyik leginkább tud működni egy élményfestés során.

Klimt műve már az első pillanatban feladta a leckét, hogyan lehet az arc pirospozsgásságát vászonra vinni? Hogyan lehet ezt a hangulatot átadni? Hogyan lehet az arcnak ezt a nyugodstágát megjeleníteni a vásznon? Milyenek lesznek az árnyékok az arcon, hogy az anya arca ne legyen idős korú? Mennyit is számít az, hogy halványak az árnyékok, vagy erős kontúrúak! Sokáig nem is értettem, mi is a hiba a képeimmel, majd hirtelen megvilágosodott bennem ezzel kapcsolatban is minden. Kikristályosodott előttem az arc színe, a fény-árnyék viszonyok, hogy azokat hogyan valósítom meg, és azt milyen módon teszem. 

A megfesteni vágyott kép központi figurája, és a legkidolgozottabb is egyben, az anya alakja. Az a csodás aranysárga színű haj, sötétebb árnyalatú vonalakkal érzékeltetett tincsekkel. A behunyt szemek az anya és gyermeke arcán nem jelentett nagy kihívást számomra, annál nagyobb kihívást jelentett tanítványaim számára az a gyönyörű szemvonal, és a szempillák megfestése.

Tudatosítani kell mindenkiben azt, hogy az arc bármely részét is festjük, akkor ugyanaz az alapszín kell hogy benne legyen a világos, és az árnyékos (sötétebb) részeken is például egy arcon. Ha nem ezt tesszük, hogy fehéret keverünk a test színéhez, hanem pl csak fehéret használunk a fény érzékeltetéséhez, akkor az arc sápadt lesz, és nem fog élni. 

Így jutottam el egy kép megfestéséhez, melyet immár most harmadszor tettem meg. Érdekes számomra, hogy ahányszor festem meg a képet, hiába mindig ugyanazt a képet festem, mégsem lesz ugyanolyan, mint az előző. Úgy látszik a saját lelkiállapotom is tükröződik egy adott képen, tudattalanul.

Legutóbbi Klimt reprodukcióm nagyon gyorsan, kb 3,5 óra alatt készült el úgy, hogy közben vezettem az élményfestést, és segítettem a tanítványoknak.

Ez a legutolsó reprodukcióm az eddigi legjobban sikerült lett.

 

Nemrég amikor elemeztem az eredeti festményt - legalábbis azt gondoltam, hogy a teljes festményt ismerem, felfedeztem valamit a képen. A kép bal felső sarkában, mintha egy kéz ábrázolódott volna ki. Soha nem festettem meg ezt a kezet a képre, melynek ujjai eléggé vékonykáknak tűnnek, olyan furcsa érzés ejtett rabul e kézzel kapcsolatban, és nem tudtam azt mire vélni.

Aztán megérkezett a válasz a furcsa érzésemre, és a kéz tulajdonosát illetően: igen, tényleg egy kézről van szó. Egy női kézről, és a Klimt kép címe az Anya gyermekéről megszületett  A nő három életkora címmé, és értelmet nyert mindaz, amit eddig csak sejtettem a képpel kapcsolatban. Amikor először láttam a teljes művet, beleborzongtam. Ó, Istenem, igazam volt! Valaki van még a képen! Tudtam!

És most teljes csodálattal elemzem a teljes képet, a formákat, a színeket. Valószínűleg a teljes kép megfestésére nem vállalkozom kezdőkkel, mert óriási kihívás lenne számomra, és a teljes kép ismeretében már nem biztos, hogy az élményfestések iránt érdeklődők közül lennének oly sokan, akik megfestenék azt. Bár soha nem lehet tudni. 

Mindenesetre engem a kép lenyűgözött, rabul ejtett. 

És ezeket most úgy írtam le, hogy közben csak lelki szemeim előtt láttam a képet amikor fogalmaztam a képpel kapcsolatos gondolataimat.

Most pedig megosztom Veled azt.

 

Gustave Klimt: A nő három életkora

 

Budai Tímea

Webáruház készítés